Denise & Kirsten

Blog minor digital marketing http://uitineigenland.weebly.com/

Doelstellingen

Doelstellingen en strategie voor de lange termijn
Doelstellingen
1: Over een half jaar willen wij een bezoekersaantal van 1000 personen hebben gehad.
2: Wij willen maandelijks nieuwe content toevoegen aan de website
3: Wij willen wekelijks blijven posten op onze Facebook pagina
4: Wanneer wij een reactie ontvangen via social media willen wij binnen 5 uur reageren

 

Strategie 
Actief op zoek gaan naar de ontwikkelingen en trends op het gebied van uitjes in Nederland. Hierdoor kunnen wij maandelijks nieuwe content plaatsen op de website. Door hier actiever mee bezig te zijn kunnen wij ook meer informatie posten op onze Facebook pagina om hierdoor de interactie te ontwikkelen. Zoals wij bij onze doelen al beschreven hebben willen wij de interactie ook bevorderen door binnen 5 uur te reageren.

 

12 november 2012
Doelstellingen laatste 3 weken

Voor de laatste 3 weken hebben wij onderstaande vernieuwe doelstellingen opgesteld:

  • Over 3 weken 70 likes op facebook
  • Over 3 weken 250 bezoekers op de website hebben gehad
  • De nieuwe pagina online zetten (week 8)
  • 20 bezoekers op de nieuwe pagina genereren

 

 

Reflectie op de ondernemingsdoelstellingen
Wij hebben onze ondernemingsdoelstellingen goed doordacht. Voor onszelf hebben wij op een rijtje gezet wat wij met de website willen bereiken en hoe we dat kunnen toepassen met de SMART-formule. Zo hebben wij aan onze doelstellingen een tijdsschema vastgebonden en hebben wij de doelstellingen samen uitgedacht zodat deze zo realistisch mogelijk zijn voor zowel ons als voor de bezoekers van de website.

We vinden het belangrijk dat onze website informatief is, maar ook dat de bezoekers de informatie snel kunnen vinden. Zoals in onze ondernemingsdoelstellingen beschreven; binnen 1 minuut. Ook willen we door SEO bereiken dat onze website goed vindbaar is in Google, met de juiste tags komen de bezoekers dan snel op onze website terecht. De Facebook pagina helpt ons om informatie te verspreiden en zorgt ervoor dat mensen geinteresseerd raken in ons project en in onze website. Op deze manieren hopen wij binnen de komende 11 weken 120 bezoekers bereikt te hebben met onze website.
We gaan ervoor!

Ondernemingsdoelstellingen
Vandaag hebben wij nagedacht over onze ondernemingsdoelstellingen en hebben we deze opgesteld. Dit vinden wij een belangrijk onderdeel omdat deze doelstellingen aangeven waar wij voor staan met de website. We kunnen onze ideeën en gedachten omzetten in de doelstellingen en willen zo omschrijven wat wij willen bereiken met onze site. . Onderstaand onze ondernemingsdoelstellingen:

1. Binnen 11 weken willen wij 120 bezoekers bereikt hebben met onze website.

2. Een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website opzetten die duidelijk vindbaar is binnen Google door middel van het toepassen van de juiste SEO.

3. Bezoekers bij hun bezoek binnen een minuut de juiste informatie geven waarnaar zij op zoek zijn.

4. Een Facebook pagina opzetten. Hierop willen wij binnen twee weken 50 volgers hebben. Zo kunnen onze berichten worden verspreid en  kunnen wij onszelf bekend maken onder geïnteresseerde bezoekers van onze website.

 

Missie, Visie, Ondernemingsdoelstellingen, Vormgeving, Social media, Key Succesfactoren, Inhoud/content week 1
Missie
De missie van onze website is om mensen te informeren over attracties, activiteiten en dagjes uit in Nederland. Wij hopen dat de bezoekers door onze informatie een uitje kunnen kiezen en zo een geweldige dag kunnen hebben!

Visie
Wij vinden dat Nederland ontzettend veel te bieden heeft en dat wordt door veel mensen nog wel eens vergeten. Op het gebied van cultuur, kunst, attractieparken, overnachtingen en ander vermaak is er voor iedereen wat wils. Dit willen wij door middel van onze informatieve website laten zien aan de mensen. Door middel van interactie, beeldmateriaal, tips en reviews hopen wij dat we dit aan de bezoekers kunnen laten zien!

Ondernemingsdoelstellingen
1. De bezoekers informeren
2. De bezoekers nieuwe kanten van Nederland laten zien
3. Bezoekers naar de site trekken door middel van het delen van informatie via bijvoorbeeld social media

Vormgeving
Op de homepage zullen de laatst geplaatste artikelen komen te staan. Bovenaan zullen we verschillende kopjes zetten om het gemakkelijker te maken om het gepaste uitje te vinden:
– Steden (hoofdsteden)
– Kinderen
– Familie
– Jongeren
Per kopje zal er een aparte pagina zijn met de verschillende activiteiten.

Social media
We gaan Facebook gebruiken om mensen naar onze website te trekken. We zullen dan geregeld iets op het profiel zetten met een link naar onze website.

Key Succesfactoren
Een succesfactor bij ons is dat we highlights van elke hoofdstad in Nederland ertussen hebben staan en dat het ook mogelijk is dat mensen zelf tips insturen.

Inhoud/content
Op onze website zal allemaal informatie staan over verschillende uitjes, attractieparken en bezienswaardigheden.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: