Denise & Kirsten

Blog minor digital marketing http://uitineigenland.weebly.com/

Online customer life cycle

Aanpassing: De customer life cycle
De online customer life cycle
Deze week kijken we naar onze toekomstige bezoekers. Wie zijn zij en hoe kunnen wij hen optimaal informeren? En het belangrijkste, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat ze de juiste informatie bij ons vinden en dat zij hierdoor terug komen naar onze website?

Dit gaan wij onderzoeken door middel van het invullen van de customer life cycle.  Deze cyclus wordt ingedeeld in 4 stappen:
1) Reach & Attract: Hoe bereiken we de doelgroep?
Succesfactoren: bereik en bezoek
2) Engage: Hoe interesseren we de bezoekers? Hoe tekken wij ze naar onze website toe?
Succesfactoren: engagement en branding
3) Convert:  Wij plaatsen informatie met als doel dat onze bezoekers hierop kunnen reageren of dat zij kunnen door klikken naar de website van de bijhorende organisatie.
Succesfactoren: conversie
4) Support & Retain: Hoe behouden we onze bezoekers en zorgen wij ervoor dat zij terugkomen?
Succesfactoren: retentie

De online customer life cycle ziet er als volgt uit:

Reach and attract
Wij bereiken de nieuwe bezoekers op dit moment via Facebook. Op dit moment –woensdag 3 oktober 2012- hebben wij 35 volgers op de Facebook.  Aan het einde van deze week komt onze website online, en dan gaan wij ons aanmelden op Google om zo Seo en Adwords toe te voegen.  Zo zijn wij beter vindbaar in de zoekmachines,  dit dan ook onze tweede manier om bezoekers naar onze website te trekken.

We willen eerst zien hoe deze twee manieren werken en hoe het aantal unieke bezoekers eruit zal zien. Als alternatief hebben wij ook nog de e-mail marketing.

Engage
Wij voorzien onze bezoekers van informatie.  Minimaal 2 keer per week zetten wij nieuwe informatie op onze website. Zo willen wij ervoor zorgen dat onze bezoekers terug komen voor nieuwe informatie voor hun dagje uit. Als wij leuke tips hebben plaatsen wij deze natuurlijk ook vaker op de website.   Wij willen de bezoekers ook bij onze website betrekken door het behouden van de Facebook pagina. Wij hebben voor onszelf als target gezet dat wij binnen 2 uur na de plaatsing van een reactie van een bezoeker gereageerd moeten hebben om zo de betrokkenheid te tonen en de bezoeker vast te houden.

Wij willen ook onze eigen ervaringen laten terugkomen op de website. Ook willen wij de ervaringen en reviews van bezoekers laten terugkomen. Zij kunnen deze insturen en zo elkaars meningen lezen. Zij sturen deze in via het forum en kunnen zo met elkaar en met ons in contact komen via onze eigen website. Voor de antwoorden op de posts van het forum komen de bezoekers weer terug naar onze website, zo genereren wij engagement onder de bezoekers.

Een ander belangrijk punt bij engage is de vindbaarheid binnen Google. Als wij goed vindbaar zijn trekken wij meer bezoekers en dit willen wij ook bereiken door de perfecte landingspage op te zetten. Een aantrekkelijke homepagina van de website, waardoor de bezoekers lang blijven en steeds meer en meer willen zien. Wij hebben op dit moment een grote foto op de homepage met veel aspecten van Nederland er in verwerkt. eventueel kunnen wij de homepagina nog aanpassen met een kort filmpje.

Convert
Bezoekers kunnen op informatie reageren. Dit willen wij gaan doen door middel van een forum. Deze zetten wij onder het kopje ‘Tips en Reviews’.  Door middel van eigen ervaringen en de door ons uitgegeven informatie willen wij bezoekers er toe aanzetten om te reageren.
In de tekst van de verschillende uitjes in Nederland plaatsen wij ook de officiele websites van de uitjes en attracties. Zo kunnen mensen door klikken en bijvoorbeeld online tickets kopen voor hun dagje uit. Deze website opent zich in een nieuw venster, hiervoor hebben wij gekozen zodat de bezoekers dan naar de officiele website gaan, maar ook op onze website blijven. Deze blijft namelijk ook open staan.

Support en Retain
Wij willen onze bezoekers behouden door minimaal 2 keer per week nieuwe informatie te uploaden en de bezoekers hiervan op de hoogte te brengen via Facebook.  Op de Facebook zetten wij ook de Tip van de week, om zo de bezoekers naar onze website te krijgen en uiteindelijk naar deze tip te kijken maar ook naar andere dagjes uit.
Daarnaast willen wij de organisaties van de attractieparken en uitjes een e-mail sturen met ons idee en onze website, en hen vragen of wij hen kunnen helpen meer bezoekers te krijgen. Wij kunnen dan bijvoorbeeld een link plaatsen waardoor onze bezoekers een % korting krijgen op een dagje uit. Binnenkort gaan wij beginnen met het leggen van de contacten voor deze actie.
Via het forum kunnen de bezoekers discussies met elkaar aangaan. Ook kunnen wij zelf de eerste post plaatsen met een vraag, waar de bezoekers dan zelf op kunnen reageren en discussieren. Hierdoor komen mensen terug, omdat zij de antwoorden van andere bezoekers willen lezen.

De online customer life cycle

De online customer life cycle
Deze week kijken we naar onze toekomstige bezoekers. Wie zijn zij en hoe kunnen wij hen optimaal informeren? En het belangrijkste, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat ze de juiste informatie bij ons vinden en dat zij hierdoor terug komen naar onze website?

Dit gaan wij onderzoeken door middel van het invullen van de customer life cycle.  Deze cyclus wordt ingedeeld in 4 stappen:
1) Reach & Attract: Hoe bereiken we de doelgroep?
Succesfactoren: bereik en bezoek
2) Engage: Hoe interesseren we de bezoekers? Hoe tekken wij ze naar onze website toe?
Succesfactoren: engagement en branding
3) Convert:  Wij plaatsen informatie met als doel dat onze bezoekers hierop kunnen reageren of dat zij kunnen door klikken naar de website van de bijhorende organisatie.
Succesfactoren: conversie
4) Support & Retain: Hoe behouden we onze bezoekers en zorgen wij ervoor dat zij terugkomen?
Succesfactoren: retentie

De online customer life cycle ziet er als volgt uit:

Reach and attract
Wij bereiken de nieuwe bezoekers op dit moment via Facebook. Op dit moment –woensdag 3 oktober 2012- hebben wij 35 volgers op de Facebook.  Aan het einde van deze week komt onze website online, en dan gaan wij ons aanmelden op Google om zo Seo en Adwords toe te voegen.  Zo zijn wij beter vindbaar in de zoekmachines,  dit dan ook onze tweede manier om bezoekers naar onze website te trekken.

We willen eerst zien hoe deze twee manieren werken en hoe het aantal unieke bezoekers eruit zal zien. Als alternatief hebben wij ook nog de e-mail marketing.

Engage
Wij voorzien onze bezoekers van informatie.  Minimaal 2 keer per week zetten wij nieuwe informatie op onze website. Zo willen wij ervoor zorgen dat onze bezoekers terug komen voor nieuwe informatie voor hun dagje uit.  Wij willen de bezoekers ook bij onze website betrekken door het behouden van de Facebook pagina. Wij hebben voor onszelf als target gezet dat wij binnen 2 uur na de plaatsing van een reactie van een bezoeker gereageerd moeten hebben om zo de betrokkenheid te tonen en de bezoeker vast te houden.
Wij willen ook onze eigen ervaringen laten terugkomen op de website. Ook willen wij de ervaringen van bezoekers laten terugkomen. Zij kunnen deze insturen en zo elkaars meningen lezen.

Convert
Bezoekers kunnen op informatie reageren. Dit willen wij gaan doen door middel van een forum. Deze zetten wij onder het kopje ‘Tips en Reviews’.  Door middel van eigen ervaringen en de door ons uitgegeven informatie willen wij bezoekers er toe aanzetten om te reageren.
In de tekst van de verschillende uitjes in Nederland plaatsen wij ook de officiele websites van de uitjes en attracties. Zo kunnen mensen door klikken en bijvoorbeeld online tickets kopen voor hun dagje uit. Deze website opent zich in een nieuw venster, hiervoor hebben wij gekozen zodat de bezoekers dan naar de officiele website gaan, maar ook op onze website blijven. Deze blijft namelijk ook open staan.

Support en Retain
Wij willen onze bezoekers behouden door minimaal 2 keer per week nieuwe informatie te uploaden en de bezoekers hiervan op de hoogte te brengen via Facebook.  Op de Facebook zetten wij ook de Tip van de week, om zo de bezoekers naar onze website te krijgen en uiteindelijk naar deze tip te kijken maar ook naar andere dagjes uit.
Daarnaast willen wij de organisaties van de attractieparken en uitjes een e-mail sturen met ons idee en onze website, en hen vragen of wij hen kunnen helpen meer bezoekers te krijgen. Wij kunnen dan bijvoorbeeld een link plaatsen waardoor onze bezoekers een % korting krijgen op een dagje uit. Binnenkort gaan wij beginnen met het leggen van de contacten voor deze actie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: