Denise & Kirsten

Blog minor digital marketing http://uitineigenland.weebly.com/

Online hospitality monitor

Online hospitality Monitoren

OHM Uit in eigen land
OH Monitor Uit in eigen land

OHM Kuoni
OH Monitor Kuoni

Online Hospitality Monitor Kuoni
Wij hebben zojuist de Online Hospitality Monitor ingevuld voor het bedrijf Kuoni.

Bereik
Het bereik van Kuoni via de zoekmachine is goed. Het bereik van Kuoni via social media is ook goed. Echter, het bereik tussen deze 2 platformen is niet goed. Er wordt niet goed gelinkt van de website naar social media en andersom.

 Informeren
Kuoni informeert goed op de website en op social media. De informatie is goed leesbaar en bevat geen taalfouten.

Conversie
De conversie van Kuoni is slecht. De website biedt geen online chatmogelijkheden en ook is er geen virtuele agent aanwezig. Veel vragen konden wij niet beantwoorden, omdat we daarvoor daadwerkelijk een transactie moesten uitvoeren. Deze vragen hebben wij met ´nee´ beantwoord.

De website heeft wel een duidelijke verwijzing naar interactiemiddelen, er zijn genoeg mogelijkheden om iemand van Kuoni te spreken en de transactie af te kunnen sluiten.

Via social media biedt Kuoni prijsvragen aan. Soms worden er een aantal tegelijk geplaatst, op andere momenten zit er tijd tussen de prijsvragen.

 Behouden en delen
De website informeert de klanten die transacties afsluiten goed en biedt de mogelijkheid om transacties te wijzigen. De klant ontvangt na de transactie onmiddelijk een (automatische) bevestiging per mail.

Op social media reageren de medewerkers van Kuoni dezelfde dag nog op berichten van klanten.

Het invullen van de Online Hospitality Monitor voor Kuoni was voor ons leerzaam. We konden goed zien hoe de website van Kuoni in elkaar zit en wat de vergelijking is met onze eigen website.

Online hospitality monitor Uit in eigen land
Vandaag hebben wij voor onze website de online hospitality monitor ingevuld. Dit was voor onszelf een mooie oefening, wij konden precies zien hoe we ervoor stonden en welke elementen onze website wel en niet bevat.

Punten die wij aan de website zouden kunnen verbeteren zijn de vindbaarheid in Google en het eventueel toevoegen van een zoek balk. Dit is voor ons echter lastig om aan te passen. Voor zover wij weten is het toevoegen van een zoek balk niet mogelijk in Weebly. Dit vinden we jammer.

We gaan onderzoeken of wij de zoekbaarheid binnen Google voor onze website kunnen verbeteren en als wij aanpassingen moeten doen in onze manier van werken gaan we dit zo snel mogelijk doen.
Een ander punt van verbetering is het toevoegen van een FAQ  en een help functie aan de website. Wat wij ook nog kunnen toevoegen is een kopje met privacy en disclaimer.

We zijn erachter gekomen dat we heel goed op weg zijn met onze Facebook pagina en interactie op de website. Er wordt veel doorgelinkt via Facebook naar de website en we plaatsen regelmatig nieuwe tips. Op dit moment hebben 24 personen via Facebook doorgeklikt naar onze website.

Tevens is onze website goed bereikbaar via de mobiele servers en is dan de navigatie ook hetzelfde als het gebruik via het internet op de computer/laptop.

Een ander positief punt dat naar voren kwam uit de online hospitality monitor is dat we ons aanbod goed verwoorden en uitbeelden. De navigatie is duidelijk en overzichtelijk en bevat een correct aantal subcategorieën (max. 7).

Op  het gebied van conversie komen wij  volgens de online hospitality monitor  niet goed uit de bus, omdat wij geen gebruik maken van een betalingssysteem en de reserverings processen die hierbij horen. Dit is niet van toepassing op onze website en de opdracht van school.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: