Denise & Kirsten

Blog minor digital marketing http://uitineigenland.weebly.com/

Online strategy map

Gisteren en vandaag (25 & 26 september) hebben wij aan onze online strategyp map gewerkt. Onderstaand beschrijf ik eerst nogmaals onze missie, visie en doelstlelingen. Daarna volgt de online strategyp map en de toelichting hierbij.

Missie:
  De missie van onze website is om mensen te informeren over attracties, activiteiten en dagjes uit in Nederland. Wij hopen dat de bezoekers door onze informatie een uitje kunnen kiezen en zo een geweldige dag kunnen hebben!

Visie
: Wij vinden dat Nederland ontzettend veel te bieden heeft en dat wordt door veel mensen nog wel eens vergeten. Op het gebied van cultuur, kunst, attractieparken, overnachtingen en ander vermaak is er voor iedereen wat wils. Dit willen wij door middel van onze informatieve website laten zien aan de mensen. Door middel van interactie, beeldmateriaal, tips en reviews hopen wij dat we dit aan de bezoekers kunnen laten zien!

Doelstellingen:

1. Binnen 11 weken willen wij 120 bezoekers bereikt hebben met onze website.
2. Een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website opzetten die duidelijk vindbaar is binnen Google door middel van het toepassen van de juiste SEO.
3. Bezoekers bij hun bezoek binnen een minuut de juiste informatie geven waarnaar zij op zoek zijn.
4. Een Facebook pagina opzetten. Hierop willen wij binnen twee weken 50 volgers hebben. Zo kunnen onze berichten worden verspreid en  kunnen wij onszelf bekend maken onder geïnteresseerde bezoekers van onze website.

KSF KPI Target Actie Eigenaar
Bereik Bezoekersaantal via zoekmachine 50 SEA Kirsten
  Bezoekersaantal via Facebook 70 Posts plaatsen Denise
         
Gebruiksvriendelijkheid Informatie 75% 75% bezoekers moet de juiste informatie vinden Kirsten
  Overzicht Mensen kunnen binnen 5 seconden de juiste pagina vinden Duidelijke navigatie, niet ingewikkeld opgesteld. Kirsten
         
Duidelijkheid Inrichting van de website Mensen kunnen binnen 5 seconden de juiste pagina vinden Duidelijke inrichting in kolommen Kirsten
  Beeldmateriaal Bij elk kopje 1 plaatje  en eventueel nog 1 slider Bij elk kopje 1 plaatje  en eventueel nog 1 slider Kirsten/Denise
         
Betrouwbaarheid Bron van informatie Alleen   Kirsten
         
Interactie Facebook Binnen 2 uur gereageerd hebben op een door een klant geplaatste post   Denise
         
Volledige en gevarieerde website Behouden van bezoekers 25% Website blijven vernieuwen. Voorblijven op concurrentie. Kirsten/Denise
  Terugkerende bezoekers 25% Website blijven vernieuwen. Voorblijven op concurrentie Kirsten/Denise
  Nieuwe bezoekers aantrekken 120 in deze eerste 11 weken Facebook posts, SEO, SEA, promotie, Google Adwords Denise

 

Als Key Succes Factoren hebben wij gekozen voor: ‘Bereik’, ‘Gebruiksvriendelijkheid’, ‘Duidelijkheid’, ‘Betrouwbaarheid’, ‘Interactie’ en ‘Goede en gevarieerde website’.

Het bereik van de website bekijken wij door te kijken naar de bezoekers via een zoekmachine die wij mogen ontvangen, en de bezoekers die we binnentrekken via Facebook. Ons totale target voor het aantal bezoekers is 120. 50 hiervan willen wij via Google of andere zoekmachines binnenkrijgen en 70 via Facebook. Voor ons is het gebruik van Search Engine Optimalization erg belangrijk, we willen zo hoog mogelijk in de ranking staan. De posts op Facebook willen wij richten aan toekomstige bezoekers en mensen uit onze kennissenkring.

Wat wij een van de belangrijkste punten vinden is de gebruiksvriendelijkheid van onze website. Mede door de benchmark zien wij dat er bij sommige websites niet genoeg aan gedaan wordt, dat is voor een bezoeker vervelend om te zien. We willen dan ook de juiste informatie aanbieden, en we willen dat sowieso 75% van de bezoekers de juiste informatie bij ons kan vinden. Daarnaast willen wij dat bezoekers binnen 5 seconden kunnen vinden waar zij naar op zoek zijn, door middel van onze goed opgebouwde navigatie.

Een ander belangrijk punt met betrekking tot de content is de duidelijkheid van de website en de content. Dit heeft met overzicht te maken, de inrichting van de website, zoals hierboven beschreven hopen wij dat bezoekers binnen 5 seconden de juiste informatie vinden. Qua beeldmateriaal willen wij een goede verdeling hebben. Bij elk kopje op de website voegen wij een afbeelding toe, eventueel komt er op de hoofdpagina’s nog een slider. We gaan kijken hoe dit het beste uitkomt.

Onze bronnen van informatie zijn betrouwbaar, we halen de informatie alleen bij de officiele leveranciers vandaan.

De interactie doen wij via Facebook. In eerste instantie verspreiden wij de website en onze Facebook pagina onder onze eigen familie/vrienden/klasgenoten en kennissen, en op deze manier hopen wij bekendheid te krijgen. Als target houden wij aan om een vraag/opmerking of reactie via Facebook binnen 2 uur te beantwoorden, zodat de bezoekers ook het idee hebben dat er iets met hun vragen wordt gedaan. Zo hopen wij dat bezoekers met vragen ons ook opzoeken. Als Plan B willen wij misschien e-mail marketing toepassen (vandaag in de les besproken met meneer Janssen).

Als laatste punt: Wij willen een gevarieerde, volledige en goed opgebouwde website aanbieden aan de bezoekers. We willen als eerste nieuwe bezoekers aantrekken, maar deze ook behouden zodat zij terugkeren. In deze eerste 11 weken willen wij 120 bezoekers aantrekken via social media en door naamsbekendheid te creeren. We hopen daarna dat 25% van hen terugkeert en dat wij dus 25% behouden als bezoeker voor nieuwe informatie. Dit doen wij ten eerste door onze website continu te blijven ontwikkelen en verbeteren. We willen vaak nieuwe informatie toevoegen. We houden onze bezoekers hiervan op de hoogte via  Facebook. Ook door middel van en duidelijke SEO hopen wij dat de klanten ons gaan en blijven vinden via Google. 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: